Tuesday, April 22, 2008

Konvoi ARC Dungun ke Kota Bharu, Kelantan


Assalamualaikum dan Salam Sejahtera,

Maaf, artikel ini sepatutnya telah lama diupdate. Tapi ianya tertangguh kerana beberapa sebab yang tidak dapat dielakkan.

Dungun : ARC Kawasan Dungun telah berjaya melaksanakan aktiviti yang ditangguhkan pada hujung tahun lepas iaitu Konvoi Bermotor ARC Dungun ke Kota Bharu, Kelantan pada 4 & 5 April yang lalu. Satu pakej yang menarik telah ditawarkan oleh ARC Dungun kepada para peserta konvoi tersebut. Peserta hanya perlu membayar yuran penyertaan sebanyak RM 35.00 dan mendapat pulangan voucher minyak sebanyak RM 20.00. Sementara segala makan minum dan tempat tinggal disediakan oleh urusetia program.

”Program ini bertujuan untuk mengeratkan silaturrahim dikalangan rider disamping menerapkan nilai-nilai disiplin sebagai seorang penunggang yang berhemah. Ianya juga bertujuan bagi membendung mereka terlibat dengan gejala yang tidak berhemah” kata pengarah konvoi, En Ahmad Roslin.

Seramai 120 orang telah menyertai konvoi ini manakala 70 buah motorsikal telah berarak diatas jalan raya menuju ke Kota Bharu, Kelantan. 10 buah motorsikal berkuasa tinggi bertindak sebagai marshall untuk mengiringi konvoi tersebut.

Program ini dimulakan dengan bacaa doa oleh Ketua Pemuda PAS Kawasan Dungun, Ustaz Jamaludin Jusoh A-Hafiz dan dilepaskan Oleh YB Ustaz Wan Hassan Mohd Ramli yang merupakan ADUN Sura bertempat di Surau Tuan Guru Hj Zainal Abidin, Sura Gate. Disamping itu juga kelihatan beberapa kenderaan 4 x 4 turut mengiringi konvoi tersebut. Turut kelihatan adalah sebuah kenderaan Firt Aider yang dianggotai Unit Amal Kawasan Dungun lengkap dengan peralatannya mengiringi konvoi tersebut.

Penulis diberikan sekeping handout ketika menyaksikan acara pelepasan tersebut. Ternyata persediaan yang begitu baik dilaksanakan oleh penganjur untuk aktiviti pertama mereka. Penulis difahamkan konvoi tersebut telah melawat beberapa tempat yang menarik di negeri serambi mekah itu. Penulis listkan disini :

special pose bersama Ust Nik Abduh Nik Aziz

  1. Pondok Pasir Tumboh : disambut oleh adik YB Ust Baihaqi Atiqullah (YB bz agaknye)
  2. Pusat Latihan PASTI Negeri Kelantan : terdisambut oleh YB Wan Ubaidah (DUN Kijang) kebetulan beliau ada disitu. Seterusnya sesi bersama dengan YB Zaki Ibrahim (Ketua DPPN Kelantan)
  3. Malam xtvt bebas : Wakaf Che Yeh kot...
  4. Pulau Melaka : Solat Subuh & Kuliah bersama YAB MB Kelantan dan seterusnya mendengar taklimat daripada SMA Maahad Darul Anuar.
  5. Bandar Kota Bharu : peserta tidak melepaskan peluang membeli belah di Pasar Siti Khadijah.
  6. PUTIK : bersama Urusetia Belia, Sukan & Wanita Kerajaan Negeri Kelantan, terpaksa dipindahkan kesini kerana JKR 10 ada tamu lain.
  7. Pusat Ternakan Ikan Keli, Machang : masa ni peserta agak keletihan. Tengok ikan macam nak makan jer...

Alhamdulillah, semua peserta selamat tiba di Dungun jam 10.00 malam keesokannya.


khusyuk mendengar taklimat

di Pondok Pasir Tumboh

nape plak nih??

Bersama Tok Guru MB yg dikasihi

YB bersama mengaminkan doa

Marshall memastikan keselamatan peserta

Artikel ditulis oleh : SamarQondy

0 comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails
 

Blog Archive

Hello

Pemuda Bersamamu v3 © 1429 Business Ads Ready is Designed by Ipiet and Ripped by SamarQondy