Monday, May 26, 2008

Oooh Negaraku...


Assalamualaikum...

Sekalung tahhniah diucapkan kepada Peguam Negara yang diterajui oleh Abd Gani Patail kerana telah berjaya menggugurkan satu lagi kedaulatan negara kepada Singapura. Hari ini Pulau Batu Putih pula diserahkan kepada Singapura. Apa lagi yang hendak diserahkan selepas ini? Tentunya anda terbayangkan Wilayah Pembangunan Iskandariah (WPI) di Johor.

Sekarang kita melihat betapa Malaysia yang tercinta ini dibogel dan dilacurkan oleh orang-orang tertentu yang mempunyai kepentingan peribadi disebalik agenda pembangunan didalam negara kita, yang mempunyai akses dan autoriti untuk berbuat demikian. Adakah rakyat seharusnya menonton rancangan ini seperti menonton tv dirumah?
dimana perginya ketuanan melayu yang memperjuangkan bangsa dan tanah air?

Masihkah kau ingat kata-kata keyakinan dan angkuh Ghani Patail bahawa pihak Malaysia tiada masalah untuk menang. Kerana sejarah, kerana logistiknya terletak hanya 7 batu berbanding 25 batu dari Pulau Singapura.


Ghani Patail dan pasukannya harus bertanggungjawab diatas kekalahan ini. Seolah kedaulatan negara ini boleh dipersenda dan dipandang enteng oleh negara lain. Dia harus meletakkan jawatan sebagai Ketua Peguam Negara. Penghujahan pihak Kerajaan Malaysia ternyata amat lemah dan dangkal, hanya bersandarkan kepada sejarah semata-mata. seharusnya institusi perguaman ini juga di'reform' untuk memperbaiki kedaulatan negara.

Kini Kerajaan dan media Umno mula bermadah, Pulau Batu Putih hanya sebesar setengah padang bola dan Batu Tengah (yang dianugerah kepada Malaysia) tenggelam di kala air pasang! Tidakkah anda semua terluka dengan pernyataan sebegini?

Mana perginya mereka menjulang keris? Kononnya akan amuk sebarang ancaman yang datang? akan memperjuangkan bangsa dan tanah air. Poorah....!! ada apa dengan keris itu? ada apa dengan UMNO ? dan ada apa dengan kerajaan UMNO dan BN? semuanya sandiwara semata-mata. semuanya tidur tatkala kedaulatan negara dicabul. Memang tepat tindakan Tun Dr M keluar UMNO. Semuanya haprak. Agenda pembangunan poket sendiri dan keluarga juga yang diutamakan.....

0 comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails
 

Blog Archive

Hello

Pemuda Bersamamu v3 © 1429 Business Ads Ready is Designed by Ipiet and Ripped by SamarQondy