Tuesday, May 6, 2008

Sidang DUN Terengganu - Lapan ADUN PAS ikrar untuk berkhidmat kepada rakyat


The image “http://buletinonline.net/images/berita3/ketuawhip.jpg” cannot be displayed, because it contains errors.
(Foto: Dato' Ustaz Harun Taib)

Kuala Terengganu – Lapan ADUN PAS berikrar untuk berkhidmat kepada rakyat Terengganu dalam Upacara Angkat Sumpah Ahli-ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Terengganu pada hari pertama Sdang DUN hari ini.

Dato’ Ustaz Harun Taib, ADUN Manir, yang diamanahkan sebagai ketua whip PAS bagi penggal ini menyatakan ikrarnya pada jam 10.35 pagi

Kemudian diikuti dengan
Presiden PAS Dato’ Seri Tuan Guru Hj Abdul Hadi Awang yang juga Ahli Dewan Undangan Negeri Rhu Rendang mengangkat sumpah perkhidmatan sebagai wakil rakyat di depan Yang Dipertua pada jam 10.39 pagi.

Enam ADUN PAS yang lain yang turut mengangkat sumpah adalah Mohd Abd Wahid Endut (Wakaf Mempelam), Dr. Syed Azman Ahmad Nawawi (Batu Burok), Dato' Tengku Hassan Omar (Ladang), Ustaz Wan Hassan Ramli (Sura), Dr Alias Razak (Bukit Tunggal) dan Uztaz Mohd Nor Hamzah (Bukit Payung)

Sementara itu, upacara memilih Yang DiPertua Dewan juga berjalan dengan lancar tanpa sebarang gangguan.

Kelmarin, beberapa pihak yang bertentangan dengan kem Menteri Besar dalam UMNO Terengganu dikatakan menghantar orang ‘penghubung’ untuk meminta sokongan ADUN PAS, dalam usaha mereka mencadangkan nama lain bagi jawatan Yang DiPertua.

Namun pada pagi ini, tiada apa-apa cadangan lain selain Tengku Putera Tengku Awang, bekas ahli Parlimen Hulu Terengganu, yang dengan rasminya telah dilantik sebagai Yang DiPertua Dewan Undangan Negeri Terengganu bagi Penggal Yang Kedua Belas.

Sumber : BuletinOnline

0 comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails
 

Blog Archive

Hello

Pemuda Bersamamu v3 © 1429 Business Ads Ready is Designed by Ipiet and Ripped by SamarQondy