Wednesday, October 15, 2008

Warga PAS - cukup-cukuplah!


" TKO satu platform komunikasi & maklumat yang cukup laris di pasaran maya masakini! Tahniah warga TKO! Ia bukan saja menarik minat ahli-ahli PAS, tetapi juga berjaya menggamit kehadhiran ahli-ahli parti Keadilan, DAP,Umno dan lain-lain.

TKO bukan saja dikunjungi oleh mereka yang komited dengan politik dan perjuangan parti masing-masing tetapi juga menjadi kunjungan tetap pemerhati-pemerhati atas pagar- yang kemungkinan besarnya akan terpengaruh dan dapat dipengaruhi oleh apa yang dipaparkan di TKO ini.

Maknanya, pengunjung-pengunjung TKO ini pelbagai, ibarat pelancong..ada pengunjung tempatan, ada pengunjung luar..ada kaum Melayu, ada juga kaum Cina, India dll. Ada yang veteren, ada yang pertengahan, ada yang muda, dan saya percaya ramai juga yang remaja. Ada orang lelaki, ada juga orang perempuan....Ada ahli politik, ada profesional, ada peniaga, ada surirumah, ada pesara, ada penganggur, dan ada juga pencacai dan sb!! Hebat TKO ni!!!


Saya tidak berminat sebenarnya untuk mengambil bahagian dalam "sesi perbahasan" TKO membabitkan pimpinan PAS/ pemegang jawatan dalam PAS dan warga PAS yang saya percaya walaupun mungkin datangnya dari latarbelakang serta pengalaman yang berbeza, namun pastinya mereka semua adalah pencinta-pencinta PAS yang ikhlas memeperjuangkan Islam.

Sebagai seorang penyokong parti , saya melihat siri perbahasan & jawab menjawab - berkaiatan pendapat/ cerita/ senario berkaitan parti dan pucuk pimpinan tertinggi parti serta hubungkaitnya dengan kerjasama dengan umno / Pakatan Rakyat bukanlah sesuatu yang sihat. Maaf..ini mungkin pandangan peribadi saya yang tidak begitu arif.

Tuan-tuan yang terlibat, saya percaya cukup hebat, cukup berjasa pada kejayaan parti, cukup berpengetahuan dengan apa yang tuan-tuan bahaskan...tetapi perlu diingat, kepelbagaian latarbelakang pengunjung TKO yang mengikuti perbahasan tuan-tuan....ada yang lagi keliru ( kerana semua nampak macam betul...dari hujjah masing-masing..tapi siapa yang betul...? kerana adanya juga perbezaan pandangan. ). Ada yang jadi bosan..

.Isu teguran TGNA pada Tok Pa dah lama selesai...tapi isu di bawah ni...di TKO ni...nampaknya berlarutan. Bila YB Khalid keluar dengan posting "terakhirnya" menjawab response pengunjung, kini muncul pula jawapan dari Zahidyusof dengan Khalid Samad pemegang microphone terakhirnya...Jadi...bila semua kemelut ni akan berakhir?

Sebagai seorang yang neutral, tidak kenal secara peribadi dan tidak memihak pada mana-mana yang terlibat, (tapi saya menghormati tuan-tuan sebagai pencinta Islam -yang pastinya mencari keredhaan Allah dalam apa jua tindakan), saya mohon....cukup-cukuplah!! Hentikanlah siri perbahasan ini di TKO. Pertikaian pandangan antara Songkok Putih dengan Tulang besi telah menyaksikan Mod berjasa dan berkaliber seperti Songkok Putih meninggalkan TKO. Apakah pula implikasi kemelut ini ? Siapakah pula yang nak letakkan jawatan? Jadi lagi sekali..saya mohon..cukup-cukuplah!

Saya percaya, isu ini tidak akan dapat ditamatkan di sini....sebaliknya perlu diselesaikan di satu platform lain yang lebih sesuai- dengan kehadhiran yang terlibat dan berkenaan sahaja. Tak perlu memaparkannya secara bersiri di sini kerana ia hanya mengusutkan lagi yang sudah kusut.

Samada tuan-tuan sendiri mengambil inisiatif untuk bertemu/berbincang atau, diusahakan oleh pihak ketiga ( jangan pencacai sudah...), terpulanglah. Yang penting, untuk kebaikan pasti, imej dan perjuangan parti tercinta ini,...selesaikanlah kemelut salah-faham yang timbul ini secara "anak-beranak"

Pada pucuk pimpinan PAS , saya berharap sangat agar perkara seperti ini diberikan perhatian serius. Maklumat konfidential/rahsia yang tidak dapat didedahkan pada penyokong/ahli-ahli memang wajar dirahsiakan. Tetapi bilamana ianya tidak rahsia, atau infor biasa, yang wajar dimaklumkan pada ahli/penyokong di bawah pimpinan, maka saya harap ianya akan segera disalurkan oleh sumber yang tepat (the right source/the right person/the right channel) supaya ia tidak menjadi ribut di cawan kopi- yang jika tumpah akan mengotorkan alas meja cantik putih....

Moga semua pejuang-pejuang Islam , kebenaran dan keadilan terus berdiri teguh di bawah pucuk pimpinan demi agama, bangsa dan negara!

Takbirrr!!!

Sumber : Tranungkite Online

p/s : Kami menasihatkan kepada anda semua agar tidak terbawa-bawa dengan polemik diantara pihak tersebut. Ini adalah satu contoh penulisan yang baik kerana mendamaikan mana-mana pihak yang bertelagah. Beginilah akhlak dan adab jamaah yang harus dicontohi. Syabas kepada penulis artikel ini...

Pemuda PAS DUN Sura tetap bersama dengan Kepimpinan PAS Terengganu
Allahu Akbar!!... Allahu Akbar!!... Allahu Akbar!!...

0 comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails
 

Blog Archive

Hello

Pemuda Bersamamu v3 © 1429 Business Ads Ready is Designed by Ipiet and Ripped by SamarQondy