Wednesday, January 14, 2009

Buletin Kuala PRK P036 dipalsukan....


Risalah Palsu (kiri) dan Risalah Buletin Kuala sebenar (kanan)

Kuala Terengganu : Jentera Pilihanraya PAS PRK 036 telah mengesan satu lagi taktik kotor yang digunakan oleh musuh politiknya untuk mengelirukan rakyat. Risalah Buletin Kuala yang dikeluarkan oleh PAS telah dipalsukan dengan mengubah isi kandungan dihelaian dalam dan belakang.

Risalah yang dikeluarkan oleh PAS mempunyai lambang Bulan dan kotak yang dipangkah disebelah kanan, atas. Sementara Risalah palsu pula mempunyai lambang bulan dan kotak yang kosong tanpa pangkah disudut yang sama. Oleh itu, orang ramai diminta berhati-hati dan meneliti risalah yang diedarkan. Cetakan dan'design'nya seakan-akan sama namun gambar dan penulisannya berbeda.


Kewujudan risalah Siri ke-3 Buletin Kuala itu didedah kan sendiri oleh Hj Wan Abdul Mutalib Embong, Pengarah Operasi Jentera Pilihanraya PRK036 Kuala Terengganu semasa sidang media di Markaz Tarbiyyah PAS Kuala Ibai pagi tadi.

"Buletin Kuala telah dihijack..."

"Kalau mereka betul-betul anak jantan, kita minta dia mengaku dan kita bersemuka secara legal or otherwise..."Ujar beliau dengan nada tegas.

Menurut beliau lagi , risalah yang asal lebih besar sedikit saiz kertasnya berbanding yang palsu. Selain daripada itu risalah palsu tersebut dicetak menggunakan kualiti kertas yang licin/berminyak berbanding risalah asal tidak menggunakan kertas yang licin dan berminyak.


Buletin Kuala sebenar (atas) Buletin Kuala palsu (bawah)

Buletin Kuala sebenar (atas) Buletin Kuala palsu (bawah)

0 comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails
 

Blog Archive

Hello

Pemuda Bersamamu v3 © 1429 Business Ads Ready is Designed by Ipiet and Ripped by SamarQondy