Monday, May 11, 2009

Nizar MB Perak yang sah, Zambri MB Haram


Updated 8.41 pm : Alhamdulillah sebentar tadi Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur telah mengisytiharkan Datuk Seri Ir. Mohd Nizar Jamaluddin Sebagai Menteri Besar Perak yang sah. Jawatan Nizar telah direnggut dengan ganas oleh BN yang haram di Perak pada awal Februari yang lalu dan bermulalah episod Krisis politik di Perak.

Hakim Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur Datuk Abdul Aziz Abdul Rahim mula membacakan kertas penghakiman bermula kira-kira 2.30 petang walaupun Datuk Seri Dr Zambri memohon agar menangguhkan pelaksanaan keputusan sementara mahu mengemukakan rayuan.

Nizar dalam afidavitnya berkata, beliau masih Menteri Besar atas alasan tidak ada sebarang undi tidak percaya dibuat terhadapnya dalam DUN dan beliau juga tidak meletak jawatan.

Semasa prosiding Khamis lalu, peguam utama yang mewakili Mohammad Nizar, Sulaiman Abdullah memberitahu mahkamah bahawa krisis politik di Perak boleh diselesaikan dengan memberikan semula mandat kepada rakyat untuk memilih pemimpin mereka.

Zambry diwakili peguam Datuk Cecil Abraham, Sunil Abraham dan Farah Shuhadah Razali manakala Peguam Negara Tan Sri Abdul Gani Patail bertindak sebagai pencelah




Petikan video oleh : www.tvpas.com

0 comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails
 

Blog Archive

Hello

Pemuda Bersamamu v3 © 1429 Business Ads Ready is Designed by Ipiet and Ripped by SamarQondy