Thursday, January 21, 2010

FACEBOOK


oleh : shamatun.blogspot.com

Yahudi Tetap Musuh Islam

Bila saya terbaca satu artikel yang bertajuk :"Facebook; Anda Penentu Halal Haramnya", saya rasa terpanggil untuk membetulkan sedikit statement dalam artikel tu. Ada sedikit sahaja, yang bilamana tidak diperbetulkan, dibimbangi, kita orang PAS semakin hari semakin layu dan lemah dimamah oleh jarum-jarum Yahudi yang menyuntik secara senyap ke dalam badan orang Islam khususnya kita orang PAS.


Saya respect kepada orang arab di Mesir, iaitu Jemaah Ikhwan Muslimin di Mesir. Rata-rata kebanyakkan daripada mereka amat berusaha sungguh-sungguh agar tidak membeli, memakan, meminum dan menggunakan produk dari Yahudi. Sehinggakan saya melihat mereka sanggup membuka restoran dan kedai-kedai sebagai ganti (alternative) daripada pergi dan menggunakan produk Yahudi.

Perlu diketahui bahawa terkadang apa yang Nabi Muhammad SAW lakukan dan perbuatkan adalah bergantung kepada suasana semasa. Melihat kepada keadaan pada masa itu. Jadi, hadis yang telah dibawakan dalam artikel adalah suasana pada masa itu, Islam yang menguasai. Islam tertegak di muka bumi Allah taala. Ini jauh berlainan apa yang berlaku pada masa kini. Tidak boleh samakan. Suasana zaman Nabi SAW amat berlainan dengan suasana kita pada hari ini. Kenalah merujuk kepada Fiqhul Waaqi'.

Saya ingat, saya telah menyebutkan akan nas-nas dari al-Quran, al-Hadis dan kalam ulama yang terkini tentang semestinya kita hari berusaha sungguh-sungguhti memboikot produk Yahudi. Kerana jelas terang-terangan, dengan menggunakan, membeli produk mereka, dalam masa yang sama, jelas memantapkan dan memperhebatkan ekonomi mereka. Sedia maklum bahawa mereka gunakan hasil ekonomi mereka untuk menghancurkan orang-orang Islam di Palestin dan lain-lain.

Nah ! Macamna sekarang ni? Saya cukup rasa sedih, apabila melihat kanak-kanak yang mati dibom oleh tentera Israil, perempuan yang dirogol, perempuan yang hamil dibelah perutnya untuk permainan judi dalam menentukan anak dalam kandungan lelaki atau perempuan, warga tua yang dipermain-mainkan dan lain-lain lagi. Apakah sahabat-sahabat tidak ada perasaan ker? Tau tak? Mereka jadi begitu kerana orang Islam di Malaysia pada hari ini tidak segan silu membeli, menggunakan, memakan dan meminum produk Yahudi. Walhal, produk keluaran orang Islam 100% ADA.

Akhirnya, saya nak mengajak sahabat-sahabat sekalian, memperbetulkan keadaan ini. Sebab tu, Nabi SAW menegaskan dalam hadis 6 dalam kitab Hadis 40, betapa peri pentingnya menjaga hati, mengelakkan diri daripada perkara yang Syubhah!

Jika nak Istiqamah dalam perjuangan Islam, jauhkan diri daripada perkara yang Syubhah ! Pasal Facebook tu, saya baru tau akan perkara ini dan saya kurang pasti akan kebenarannya dalam menyumbang kepada kestabilan ekonomi Yahudi. Maka, jika benarlah Facebook ini merupakan agen kepada penyumbang ekonomi Yahudi, maka jom sama-sama kita boikot laman ini.

0 comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails
 

Blog Archive

Hello

Pemuda Bersamamu v3 © 1429 Business Ads Ready is Designed by Ipiet and Ripped by SamarQondy