Sunday, February 10, 2013

Lensa Grand Futsal Dewan Pemuda PAS Kawasan Dungun_siri 2














7 comments:

basic_2009 on March 18, 2013 at 12:07 PM said...

orang PAS jangan baca ini tau :


Saya diberitahu ada muda mudi Melayu yang tolak bangsa mereka sendiri. Mereka berasa malu kerana mengakui mereka Melayu menjadikan mereka rasis kononnya. Seseorang yang dicap sebagai rasis bermakna mereka berfikiran sempit, tidak liberal, tidak menepati zaman. Lebih-lebih lagi jika mereka diberi layanan yang istimewa kerana kemelayuan mereka. Ini tidak adil.

Sejak terlibat dengan usaha menebus maruah orang Melayu saya tidak segan-segan mengaku saya Melayu. Saya biasa hidup di zaman penjajah. Orang Melayu dan negeri Melayu dijajah oleh bangsa Portugis, Belanda, British, Jepun dan Siam. Semasa dijajah orang Melayu dipandang hina oleh penjajah. Saya biasa lihat orang Melayu ditendang di kepala hanya kerana tidak menghormati lagu kebangsaan bangsa penjajah.


Hari ini orang Melayu tidak lagi dipandang hina, sudah tentu tidak boleh ditendang oleh sesiapa. Hari ini orang Melayu dapat menguasai ilmu, menjadi profesor di universiti, ahli professional yang terkenal, menjadi saintis, menjadi peniaga dan pengusaha yang berjaya.

Mereka mengepalai tentera dengan gelaran jeneral, bijak membangunkan negara bahkan menjadi angkasawan. Dan bermacam lagi.
Kita tidak nafi yang kejayaan-kejayaan ini dihasilkan dari dasar dan rencana kerajaan untuk menjayakan orang Melayu. Apa salahnya jika kerajaan berusaha untuk mengurangkan jurang kaya miskin di kalangan rakyat. Bukankah ini satu dari tanggungjawab kerajaan. Apakah kerajaan harus terima sahaja yang miskin terus miskin, yang kaya semakin kaya.

Apakah benar orang lain tidak ditolong oleh bangsa mereka. Sebenarnya semua bangsa di dunia membantu bangsa sendiri. Mereka sanggup membunuh bangsa lain pun dalam usaha mereka menolong bangsa mereka. Kejayaan penjajah adalah kerana kebangsaan mereka. Mereka berbangga dengan bangsa mereka. Mereka mendakwa bangsa mereka superior. Dan mereka tidak pernah malu akan kebangsaan mereka walaupun semasa mereka menindas dan menghina bangsa lain.

Dalam bidang perniagaan tolong menolong sesama bangsa memang diamalkan. Cuba berniaga dengan bangsa lain? Biasanya kepercayaan kepada yang bukan sebangsa amat sukar didapati. Sebaliknya orang Melayu mempunyai inferiority complex, perasaan kerendahan diri sehingga berperasaan segala yang dilakukan oleh mereka salah dan tidak seperti orang lain. Jika mereka berjaya pun mereka akan kecam dan memburukkan yang berjaya kerana kononnya kejayaan ini bukan kejayaan sebenarnya tetapi kerana ditolong atau kerana penipuan atau dilindungi, atau kroni. Mereka turut mengecam orang Melayu yang kaya kerana percaya tuduhan mereka adalah kroni dan penipu. Mereka akan lebih lantang dari orang bukan Melayu apabila menuduh amalan yang tidak baik. Mereka menyokong penuh tuduhan yang dibuat orang lain.

Mereka sambut tuduhan rasuah terhadap orang Melayu walaupun tidak ada bukti semua yang berjaya disebabkan rasuah. Mereka tutup mata terhadap rasuah oleh orang lain. Mereka mengecatkan orang Melayu dengan cat yang terhitam mungkin.

Kita tidak nafi adanya perlakuan yang tidak baik oleh orang Melayu. Tetapi orang lain juga melakukan perkara yang sama.
Sebenarnya orang lain apabila berpeluang dan berkuasa akan amalan pilih kasih berasas bangsa. Di negara di mana orang Melayu menjadi minoriti mereka ditindas dan diketepikan. Layanan buruk ke atas Melayu minoriti tidak dicap rasis, walaupun oleh orang Melayu. Mereka anggap wajarlah ini berlaku.

Sepatutnya yang mempertahankan keMelayuan mereka ialah mereka yang mampu menukar dan menilai sendiri, dan mereka tentulah dari golongan orang Melayu yang terpelajar. Yang peliknya puak inilah yang sering memiliki inferiority complex dan malu dengan keMelayuan mereka.

Amat malang sekali apabila mereka yang menikmati kebahagiaan hidup kerana mereka Melayu, begitu malu dengan bangsa mereka sehingga sanggup menidakkan nikmat yang mereka terima kerana bangsa mereka.


DAP + PKR + PAS = bangang + bodoh + celakoooooo !!!

bong dom on March 30, 2013 at 10:30 AM said...

Sila pautan pertukaran dengan saya http://joezuax.blogspot.com/

basic_2009 on May 4, 2013 at 2:04 AM said...

pas nak syirikan kalimah Allah ke..
pas nak sokong penzina ke..
pas nak sokong seks songsang ke..
pas nak sokong semua agama sama ke..
pas nak sokong murtad ke..

semuanya aku tak perduli yg penting aku tetap undi pas..
sebab pas dah janjikan pahala dan syorga..


DAP + PKR + PAS = bodoh + bangang + siallllllll !!!!!!!

basic_2009 on May 4, 2013 at 2:05 AM said...

WOW : FOTO MUSLIMUT PAS DI MAJLIS ARAK ??

orang PAS jangan baca ini tau :

http://www.anwaraidc.com/?p=32736
http://www.anwaraidc.com/?p=32736
http://www.anwaraidc.com/?p=32736



DAP + PKR + PAS = bodoh + bangang + siallllllll !!!!!!!

basic_2009 on May 4, 2013 at 2:06 AM said...

NAK TENGOK TAK FOTO PEMIMPIN PAS SEDANG NGENTOT ...


orang PAS jangan baca ini tau :

http://gerakan-anti-pkr.blogspot.com/2013/03/foto-anwar-dan-lelaki-sedang-ngentot.html
http://gerakan-anti-pkr.blogspot.com/2013/03/foto-anwar-dan-lelaki-sedang-ngentot.html
http://gerakan-anti-pkr.blogspot.com/2013/03/foto-anwar-dan-lelaki-sedang-ngentot.html



DAP + PKR + PAS = sial + celako + banganggggg !!!!!

basic_2009 on May 4, 2013 at 2:06 AM said...

POSTER TERBAIK ...


orang PAS jangan baca ini tau :

http://gerakan-anti-pkr.blogspot.com/2013/03/poster-sebaran-umum.html





DAP + PKR + PAS = memang sialllllllllllll !!!!!

basic_2009 on May 4, 2013 at 2:09 AM said...

Amanat Haji Hadi versi 2013:

“Saudara-saudara sekelian,
Percayalah, Kita backing Haji Mustapha Ali kita, bukan kerana dia Setiausaha Agong PAS. Kita backing Haji Mustapha kita bukan kerana kita malu kantoi Isle ke sana Isle ke mari, aurat ke hulu aurat ke hilir, tapi bila nak Inzal cakap omputih. Kita backing dia ialah kerana dia sakit lutut, sembahyang pun atas kerusi, buat style missionary pon tak sampai 2 minit dan lepas tu terpaksa tukar cowgirl style, maklum lah sakit lutut. Oleh kerana Haji Mustapha sakit lutut lah kita backing dia. Oleh kerana itulah kita salahkan UMNO. Oleh sebab Haji Mustapha sakit lututlah kita cuba berlawan dengan mereka.

Percayalah saudara-saudara sekelian,
Spender Haji Mustapha Ali kita adalah unik, sizenya adalah besar, spender Haji Mustapha adalah one of a kind. Bergantunglah kita kepada spender Haji Mustapha dengan (menghadapi) puak-puak ini, kerana kalau kita mati melawan puak-puak ini, mati kita adalah syahid. Mati kita adalah Islam. Kita tidak perlu masuk Buddha, Kita tidak perlu masuk Hindu, Kita tidak perlu masuk Kristian, Tapi kita menjadi kafir jika tak percaya Haji Mustapha Ali sakit lutut”.




DAP + PKR + PAS = bangang + bodoh + jahanammmm !!!!!!!

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails
 

Hello

Pemuda Bersamamu v3 © 1429 Business Ads Ready is Designed by Ipiet and Ripped by SamarQondy