Saturday, June 13, 2009

Brainstorming Pemuda Dun Sura



oleh : Team Penerangan Pemuda

Pemuda Dun Sura berjaya menganjurkan program Brainstorming Pemuda pada 11 dan 12 Jun 2009 dengan kehadiran hampir 60 orang peserta.Program semi outdoor yang disertai pemuda dari setiap Jawatankuasa Pemuda Cawangan (JPC) ini julung kali diadakan di lokasi luar dari Dun Sura yang bertempat di salah sebuah resort di Dun Rantau Abang.

Dengan tema 'Orang Muda Geng Kite', para pemuda memerah otak memikirkan strategi menambat hati pengundi muda dalam usaha mengekalkan kemenangan Dun Sura dengan pelbagai program anjuran lajnah-lajnah yang berkenaan.


Ish..ish..ish

Nok kerat 18 ker nie...

Hari pertama dimulakan dengan gotong royong memasang khemah besar di tepi pantai Laut China Selatan pada petang Jumaat tersebut.Beberapa bilik juga ditempah bagi tujuan memudahkan lagi persiapan diri para peserta.

tutup mata ker tutup muka nie..??

cari telur penyu..???

Salah satu acara ice breaking

Pada petang tersebut juga, para pemuda dihidangkan dengan acara 'Ice Breaking' yang dibahagikan kepada beberapa kumpulan.Acara yang mementingkan semangat berpasukan,strategi mengalahkan pasukan lawan dgn pelbagai helah dan pengurusan masa berorganisasi ini antara yang mencabar tahap kekreatifan para pemuda.

Senja mula berlabuh...

Maghrib berjemaah

Selepas maghrib berjemaah, para pemuda dimotivasikan dengan pengalaman pahit manis dalam perjuangan mengekalkan kemenangan Dun Sura.
Manakala pada sebelah malamnya pula, dihangatkan dengan perbincangan khusus Pelan Tindakan setiap lajnah dalam Bengkel Brainstorming 'Orang Muda Geng Kite' di dewan resort tersebut.

Taklimat program

kite buat mcm nie...bla..bla..bla

Hok mana satu yang hangus ni....hehehe.

Suasana malam dihangatkan lagi selepas itu dengan BBQ Pemuda walaupun ditemani angin sejuk dari pantai Laut China Selatan.

Hari kedua pula dimulakan dengan solat subuh berjemaah di surau resort tersebut yang diimamkan oleh Ketua Pemuda Dun Sura.

07:00 pagi....sejuk gileerr.


Antara yang komitmen dengan mandinya..

Tumpang lalu dik...

'V'....peace.


Keheningan awal pagi pantai Rantau Abang dikejutkan dengan pelbagai aksi pemuda ketika mandi manda di pantai tersebut.Dengan berlatar belakangkan cahaya fajar mentari di ufuk timur.

Sesi seterusnya, pembentangan Pelan Tindakan dari setiap lajnah bagi mengakhiri program selama hampir 2 hari itu.
Di kesempatan itu, pihak Lajnah Kebajikan menyampaikan cenderahati kepada AJK Pemuda Dun yang mendapat cahayamata masing-masing yang ke-5 dan ke-6 baru-baru ini...'produk' bagi meneruskan kesinambungan perjuangan menegakkan agama Allah di bumi Terengganu ini khasnya.

Brainstorming Pemuda Dun Sura diakhiri pada jam 12:00 tengahari dengan tekad pemuda untuk terus mengekalkan kemenangan di Dun Sura dan memastikan terkuburnya Umno / BN dari muka bumi ini.Biarlah Umno / BN sekadar menjadi sejarah hitam buat anak cucu kita semua.

Skodeng gapo tu...

kalis air ker..??


Banyak lagi gambar-gambar menarik dalam siri 2 nanti.

0 comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails
 

Blog Archive

Hello

Pemuda Bersamamu v3 © 1429 Business Ads Ready is Designed by Ipiet and Ripped by SamarQondy