Sunday, October 10, 2010

Aksi scrambler terbang di pelancaran OMGK


Antara acara menarik yang mengisi program Pelancaran Orang Mude Geng Kite peringkat Kawasan Dungun pada 9 Oktober 2010 di perkarangan Surau Tuan Guru Haji Zainal Abidin, Dungun.

Pemuda PAS membuktikan bahawa Islam membenarkan apa-apa yang baik dan bermanfaat kepada manusia. Islam menggalakkan Muslim menjadi kuat dan mencari jalan untuk kuat. Dalam Hadith, Rasulullah (SAW), memerintahkan kita dengan bersabda: “Ajarlah anak-anak kamu berenang, memanah dan menunggang kuda.”

Ini ialah seruan jelas untuk bersukan yang menunjukkan Islam letakkan kepentingan bersukan dalam melatih umat Muslim dan menjadikan badan mereka sihat dan cergas. Tidak hairanlah apabila pepatah menyebut: “Minda yang cerdas bermula dari badan yang sihat.”

“Betul PAS sebuah parti Islam, dasar PAS memperjuangkan Islam. Suka saya tegaskan di sini, Islam tidak pernah menghalang keinginan dan kemahuan naluri manusia dalam apa jua kecenderungan dan minat manusia itu untuk melakukan aktiviti di atas muka bumi ini,” antara petikan ucapan Ketua Pemuda PAS Pusat, Ustaz Nasruddin Hassan Tantawi ketika merasmikan Jambori ARC baru-baru ini.































p/s : Akan menyusul selepas ini....gambar-gambar sekitar majlis Pelancaran Orang Mude Geng Kite peringkat kawasan Dungun.



0 comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails
 

Blog Archive

Hello

Pemuda Bersamamu v3 © 1429 Business Ads Ready is Designed by Ipiet and Ripped by SamarQondy