Monday, December 8, 2008

Pelancaran Jentera Plihanraya P36


Kuala Terengganu (Buletinonline) – Objektif PAS masuk dan bertanding dalam pilihanraya kecil Kuala Terengganu, dengan penuh persediaan dan dengan penuh harapan untuk kemenangan.


“Kita nak pergi perang ni, kita mestilah bertekad kita akan mencapai kemenangan kalau tidak kita tidak masuk perang,”kata Pengerusi Jawatankuasa Negeri PAS bagi Pilihanraya Kecil Parlimen Kuala Terengganu dalam sidang media dekat sini semalam.


Menurutnya PAS Terengganu telah menggerakkan seluruh ahli-ahlinya dan telah mempersiapkan semua jentera.

Beliau berkata semua jentera di peringkat negeri, di peringkat Kawasan, DUN dan UPU, telah ditubuhkan dan telah pun bermesyuarat mengikut tugas dan fungsi masing-masing.


Katanya PAS Terengganu akan melancarkan jentera pilihanraya ersebut dengan rasminya pada 11hb Disember yang akan datang.

“Sehingga hari ini semangat ahli-ahli adalah tingi dan belum ada halangan-halangan, InsyaAllah kita akan membuat pelancaran jentera pilihanraya pada 11 hb Disember akan datang dan disini kita akan jadikan markaz besar pilihanraya,”unar beliau.


Sehubungan dengan itu, beliau berkata terdapat sedikit perbezaan kaedah berkempen dalam piliharaya kecil Kuala Terengganu kerana kerana adalah kerana kawasan yang kecil berbanding pilihanraya umum,

Katanya PAS meletakkan PRK Kuala Terengganu sebagai penanda aras (benchmark) samada ianya akan membawa kepada perubahan politik yang berbeza atau sebaliknya berbanding PRU 12.


“Pilihanraya kecil ini akan menjadi ‘benchmark’ (penanda aras) kepada kita, dalam (PRU lalu) lanskap politik (political landscape) berubah,

“dan (tetapi) Terengganu tidak bersama-sama dengan Tsunami politik pantai barat jadi mungkin sekarang ini mungkin berbeza,”katanya.


posted by Awang Ja

0 comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails
 

Blog Archive

Hello

Pemuda Bersamamu v3 © 1429 Business Ads Ready is Designed by Ipiet and Ripped by SamarQondy