Thursday, January 8, 2009

YB Wahid dan DS Anwar di Kampung Cina


Calon PAS untuk PRK P036 Kuala Terengganu telah meluangkan masa untuk melawat penduduk dan premis perniagaan di Kampung Cina, Kuala Terengganu. Turut bersama beliau dalam lawatan tersebut adalah Ketua Umum Parti Keadilan Rakyat, Dato' Seri Anwar Ibrahim.

YB Mohd Abdul Wahid telah dikenali oleh masyarakat cina memandangkan sebelum ini beliau dan keluarga telah berkecimpung didalam bidang perniaagaan.


"Saya punya ramai kenalan dan kawan-kawan daripada masyarakat cina dan tiong-hua di Kawasan kuala Tereangganu" Ujarnya ketika ditanya pihak media. Kunjungan YB Hj Mohd Abdul Wahid mendapat sambutan yang baik daripada penduduk sekitar.

" YB Abdul Wahid memang seorang yang baik, saya pon dah lama kenal sama dia, memang kenal sangat." Ujar Encik Lai, 71 merupakan seorang peniaga di perkampungan ini. Menurut beliau kedatangan DS Anwar Ibrahim akan menambah 'ong' untuk perniagaannya.

Gandingan beliau dan DS Anwar Ibrahim telah mencuri tumpuan orang ramai yang berada disekitar kawasan berkenaan. Setelah beramah mesra dengan masyarakat cina, beliau berdua melawat peniaga di Pasar Kedai Payang.

"YB Mohd Abdul adalah seorang yang mesra rakyat. saya pon kenal lama juga dengan dia. Ramai orang Kuala Terengganu kenal dia." Kata Encik Mohd Razali, Pengusaha Batik di Pasar Kedai Payang.

Turut bersama dalam lawatan tersebut adalah Encik Hanafiah Mamat, Pngerusi Lajnah Perpaduan Nasional dan HAK PAS Negeri Terengganu, YB Zaki Ibrahim (Bendahari DPPP)dan Sdra Tian Chua

di Pasar Kedai Payang

beramah mesra di Bilik Gerakan MCA

mesra rakyat

0 comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails
 

Blog Archive

Hello

Pemuda Bersamamu v3 © 1429 Business Ads Ready is Designed by Ipiet and Ripped by SamarQondy