Wednesday, September 16, 2009

Pemuda Pas ziarah 90 keluarga miskin DUN Sura



SURA - Teringat kenangan bersama arwah suami adalah detik yang amat menyentuh perasaan bagi seorang warga emas.

Bagaimanapun, kehibaan hati Kelsom Ali, 73, yang sudah kematian suami sejak lebih 10 tahun lalu itu sedikit terhibur apabila ada individu yang prihatin dengan kisah hidupnya.

Tanpa diduga, penerima bantuan Jabatan Kebajikan Masyarakat (JKM) sebanyak RM200 sebulan itu, yang sedang memikirkan nasib menimpa dirinya tiba-tiba datangi sekumpulan ahli Pemuda Pas Dewan Unda-ngan Negeri (DUN) Sura yang mengadakan satu program amal, dekat sini.

Kelsom yang turut menerima sumbangan sekampit beras daripada rombongan berkenaan hanya dapat meluahkan ucapan penghargaan di atas keprihatinan kumpulan yang menggunakan moto ‘Prihatin kami tidak bertepi, membantu sekadar termampu’ itu.

Terima kasih atas sumbangan beras ini, bolehlah makcik masak nasi untuk berbuka puasa,” katanya yang turut menghidap penyakit kronik itu.

Sementara itu, pengarah program, Ahmad Yani Norsa berkata, sebanyak 90 keluarga miskin di sekitar DUN Sura dilawati.

“Selain bertanya khabar keadaan mereka, kami juga menghulurkan sedikit sumbangan bagi meringankan beban golongan kurang bernasib baik ini.

“Walaupun sumbangan ini tidak seberapa, memadai sebagai persediaan untuk menghadapi Aidilfitri yang akan tiba beberapa hari lagi,” katanya.

0 comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails
 

Blog Archive

Hello

Pemuda Bersamamu v3 © 1429 Business Ads Ready is Designed by Ipiet and Ripped by SamarQondy