Wednesday, February 2, 2011

KRISIS MESIR - BERTINDAK SEBELUM TERLAMBAT


Sumber : Tuan Ibrahin Tuan Man

PAS mendesak kerajaan bertindak segera sebelum terlambat dengan menghantar kapal terbang bagi membawa keluar seluruh pelajar dan rakyat Malaysia. Memandangkan keadaan di Mesir yang tidak menentu bahkan keadaan bertambah kritikal, sewajarnya tindakan segera perlu diambil.

Keadaan yang semakin tidak terkawal sekarang dan tiada tanda-tanda ianya akan reda dalam masa terdekat. Maka nasib dan keselamatan nyawa rakyat mesti diberi keutamaan. Kalau pihak kerajaan beria-ia menghantar misi pengaman ke beberapa negara utk keselamatan dan keamanan negara luar, apakah keselamatan rakyat tidak menjadi keutamaan? Sampai masanya kerajaan menghantar penerbangan khas bagi membawa keluar rakyat Malaysia, sebagaimana yg dilakukan oleh kebanyakan negara barat bagi menyelamatkan warga negara mereka yg melancong ke Mesir.

Demi keamanan negara jalan keluar hanya satu, iaitu seluruh rejim Mubarak harus meletakkan jawatan, dan satu pilihanraya bebas perlu diadakan. Kita tidak mahu nasib rakyat Mesir menjadi mangsa campurtangan luar, sebagaimana berlaku di Iraq akibat seorang pemimpin, maka negara hancur.

0 comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails
 

Blog Archive

Hello

Pemuda Bersamamu v3 © 1429 Business Ads Ready is Designed by Ipiet and Ripped by SamarQondy