Tuesday, December 20, 2011

MPD jadi alat politik kotor Umno Dungun


oleh : Team IT Pemuda Dun Sura


Kibaran bendera di sekitar laluan masuk ke bandar Sura Gate meresahkan puak Umno yang tidak senang duduk lalu mengarahkan Majlis Perbandaran Dungun (MPD) untuk membuangnya dengan apa cara apapun.

Pemasangan bendera adalah bersempena penganjuran majlis ceramah oleh Pensyarah Undang-undang UIA,Prof Dr Aziz Bari di perkarangan Surau Tuan Guru Haji Zainal Abidin, Sura Gate.Satu tempat yang sudah menjadi kelaziman dianjurkan program-program ceramah penjelasan isu-isu semasa.



Tindakan membuang bendera atas alasan menerima arahan itu turut dipantau oleh pihak Cawangan Khas @ SB dan dikawal oleh pihak Polis berseragam seramai 6 orang pada jam 3.10 petang.

Pihak petugas parti juga turut dihasut bagi melakukan provokasi oleh individu tertentu yang dipercayai dari Cawangan Khas.Ini berdasarkan maklumat dari kalangan dari petugas yang sudah dapat mengenal pasti individu tersebut dalam majlis-majlis yang pernah dianjurkan sebelum ini.



Kenapa tindakan yang sama tidak diambil oleh pihak MPD bila bendera Umno dipasang di sepanjang Jalan Sura Gate baru-baru ini bersempena kehadiran Timbalan Perdana Menteri ke Dun Sura.Adakah kehadiran ini atas nama Timbalan Presiden Umno tetapi menggunakan peruntukan yang diambil dari duit rakyat.

Namun pada jam 5 petang, bendera-bendera yang dirampas ini dipasang kembali oleh Pemuda Dun Sura di tempat yang sama.

Tidak mustahil selepas ini akan ada lagi tindakan tertentu dari pihak MPD sendiri yang berkemungkinan menerima arahan pihak Umno bagi mengganggu kelancaran sebarang program yang dianjurkan oleh pihak PAS Dun Sura khasnya.


p/s : Mohon maaf atas kelewatan menyiarkan artikel ini yang disebabkan kekangan tugas lain yang perlu juga disiapkan segera.











0 comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails
 

Blog Archive

Hello

Pemuda Bersamamu v3 © 1429 Business Ads Ready is Designed by Ipiet and Ripped by SamarQondy