Saturday, October 25, 2008

Ustaz Shahril Long 'Ceroii' turun ke Dun Sura


oleh: Ketua Penerangan Pemuda Dun Sura


25 Okt 2008 - DALAM kerangka gerakkerja mempertahankan kemenangan Dun Sura,pihak Lajnah Penerangan dan Dakwah Pemuda Dun Sura akan menganjurkan satu ceramah Penjelasan Isu-isu Semasa pada Selasa 28 Oktober ini jam 9:30 malam.

Program ini yang bertujuan memberi pendedahan dan penjelasan berkaitan isu-isu semasa akan diadakan di cawangan Alur Tembesu.Penceramah-penceramah yang dijemput hadir adalah :


1) Ustaz Shahril Long ‘Ceroii’ (Penceramah Bebas)

2) Ustaz Abu Bakar Salleh (Ketua Pemuda PAS Marang)

3) Ustaz Wan Hassan Ramli (ADUN Sura / YDP PAS Dungun)

Diharapkan dengan penganjuran ceramah ini, sedikit sebanyak akan memberi pendedahan ‘ketidakrelevanan’ lagi UMNO kepada pengundi atas pagar & hardcore Umno yang tinggal di sekitar tempat ceramah tersebut.

Penulis masih tidak lupa, di kampung tersebutlah Dato Ahmad Said (ketika itu belum jadi MB lagi) turun padang kononnya untuk memberi penjelasan berhubung tindakan kerajaan negeri meroboh masjid di RTB Kampung Bujal.

Malah pada malam tersebut juga, dua orang petugas PAS dihalang bagi merakam ucapan Dato Ahmad Said ketika itu.Ketidakjantanan petugas UMNO tersebut amatlah dikesali memandangkan pihak PAS sendiri tidak pernah menghalang pihak SB berada di program ceramah-ceramah yang dianjurkan.Walaupun kita sedia maklum, pihak SB tersebut ditugaskan untuk memantau dan mencari maklumat bagi pihak UMNO.

Pihak Lajnah Penerangan & Dakwah Pemuda Dun Sura juga akan menganjurkan aktiviti XPDC Dakwah seperti edaran risalah gejala sosial yang begitu kronik di zaman pemerintahan Islam Hadhari ini.


posted by Awang Ja

0 comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails
 

Blog Archive

Hello

Pemuda Bersamamu v3 © 1429 Business Ads Ready is Designed by Ipiet and Ripped by SamarQondy