Friday, January 20, 2012

Sambutan Jubli Emas Pemuda PAS Negeri Terengganu (1): Sekitar Ceramah Umum Timbalan Presiden PAS



DUNGUN, 19 Disember: Dewan Pemuda PAS Negeri Terengganu (DPPNT) telah Berjaya menganjurkan Sambutan Jubli Emas, 50 tahun Dewan Pemuda PAS Negeri Terengganu.

Sambutan bermula dengan ceramah umum yang disampaikan oleh 3 penceramah iaitu al-Fadhil YB Ustaz Mohd Nor Hamzah, Ketua DPPNT; al-Fadhil Us Saiful Bahri Mamat, Timbalan Pesuruhjaya BPPNT dan al-Fadhil Tuan Haji Mohamad bin Sabu Timbalan Presiden PAS. Majlis dipengerusikan oleh pengarah sambutan, al-Fadhil Us Sheikh Hanafi Abdul Aziz.

Ceramah dimulakan dengan ucapan al-Fadhil Ketua Pemuda DPPNT. Beliau mengimbau kenangan sejarah penubuhan DPPNT. Istimewanya, DPPNT ditubuhkan secara rasminya pada 20 Januari 1961, hari Jumaat dan akan disempurnakan perasmiannya pada 20 Januari 2012 juga jatuh pada hari Jumaat.

Majlis dihangatkan lagi dengan ucapan al-Fadhil Ustaz Saiful Bahri Mamat. Beliau menyentuh isu-isu yang berlaku dalam negeri Terengganu melibatkan kezaliman dan penindasan kerajaan UMNo terhadap rakyat. Dalam masa yang sama, beliau menerangkan 10 janji dan manifesto PAS yang telah diumumkan sekiranya rakyat memberi mandat kepada PAS untuk mentadbir kerajaan Terengganu.

Dalam kesempatan itu juga, beliau menceritakan kes terbaru melibatkan rampasan tanah Sekolah Rendah Islam Darul Bayan, Paka. Tanah yang menjadi milik SRIDB itu dibahagikan kepada lima lot atas nama beberapa orang ahli jawatankuasa JKKK sekitar kampung tersebut.

Ceramah menjadi semakin menarik dengan ucapan kemuncak yang disampaikan oleh Tuan Haji Mohamad bin Sabu. Beliau banyak menyentuh isu-isu nasional. Beliau membandingkan kejayaan negeri yang diperintah oleh Pakatan Rakyat yang jauh lebih baik daripada negeri-negeri di bawah Barisan Nasional.

Beliau meminta seluruh rakyat untuk menjadikan orang tengah sebagai kayu ukur kebenaran. Majlis audit negara yang berada di bawah Yang diPertuan Agong telah mendedahkan dengan jelas cara UMNO yang banyak menipu ketika menguruskan harta negara. Ini adalah bukti jelas penipuan UMNO kepada rakyat yang tidak disebut langsung oleh media massa yang berada di bawah kawalan mereka.

0 comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails
 

Blog Archive

Hello

Pemuda Bersamamu v3 © 1429 Business Ads Ready is Designed by Ipiet and Ripped by SamarQondy