Saturday, April 7, 2012

Antara Konsep Kesederhanaan Najib & Rais




Al-Kuliyyah petang Jumaat semalam, 6.4.2012 menampilkan Mufti Perak dengan Perdana Menteri, YAB Najib Tun Razak sebagai tetamu kehormatnya. Tajuk perbincangan Al-Kuliyyah kali ini adalah mengenai konsep kesederhaan dengan Datin Seri Rosmah tampil lebih 'sederhana' dengan tudung yang tetap memperlihatkan jambulnya.

Lihat pula kenyataan Rais Yatim dalam berita harian semalam;


Tiada larangan terhadap watak 'LGBT' pada saluran tv kerajaan: Rais

2012/04/06

KUALA LUMPUR: Menteri Penerangan Komunikasi dan Kebudayaan, Datuk Seri Dr Rais Yatim hari ini berkata tidak wujud larangan berhubung watak yang digambarkan sebagai lesbian, gay, biseksual dan transeksual (LGBT) dalam saluran televisyen milik kerajaan.

"Tidak ada larangan atas mana-mana persembahan seni oleh mana-mana segmen masyarakat termasuk yang disifatkan sebagai lelaki "lembut" (atau kewanita-wanitaan)," katanya dalam Twitter. Bagaimanapun, beliau berkata Kementerian Penerangan Komunikasi dan Kebudayaan "masih berhak untuk memilih kandungan yang sesuai untuk orang awam memandangkan Malaysia adalah sebuah negara pelbagai kaum, pelbagai agama dan pelbagai budaya".
Menteri itu memberi penjelasan berhubung laporan satu berita portal berhubung perkara itu, yang berasal dari satu entri Facebook oleh Jabatan Penerangan. - BERNAMA.

0 comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails
 

Blog Archive

Hello

Pemuda Bersamamu v3 © 1429 Business Ads Ready is Designed by Ipiet and Ripped by SamarQondy