Tuesday, April 17, 2012

Tuduh PAS Sesat – Us Azman Shapawi, Us Nasarudin Daud Bidas UMNO


Fasy: Farti Ajaran S'esyat": Eja Pun Salah, Ada Hati Nak Tuduh Orang Sesat

Sura, 16.4.2012: Kecelaruan UMNO semakin terserlah apabila terpaksa mengadakan satu wacana yang menuduh PAS sebagai parti ajaran sesat. Paling memalukan, ketika mereka cuba menghebahkan program tersebut, banner yang dicetak dalam tulisan jawi (mungkin bertujuan menunjukkan ke’islam’an UMNO) memakan diri sendiri apabila ejaan yang dibuat penuh dengan kesilapan.

Al-Fadhil Us Azman Shapawi Abd Rani, Timbalan Ketua Penerangan Badan Perhubungan PAS Negeri Terengganu (BPPNT) dalam satu ceramah di Surau Tuan Guru Haji Zainal Abidin memulakan ceramah beliau dengan mengulas tuduhan pelik UMNO tersebut. PAS apabila memenangi pilihan raya 1999 menguatkuasakan undanag-undang hudud, qisas dan takzir boleh dituduh sesat oleh UMNO.

PAS telah melalui pelbagi tuduhan oleh UMNO sehingga pernah dituduh lebih jahat daripada komunis. Bahkan, beliau juga turut menyebut peristiwa pembunuhan As-Syahid Ibrahim Libya dengan pelbagai tuduhan palsu yang dilemparkan bagi menghalalkan tindakan kejam yang dilakukan oleh pihak yang terlibat.

Dalam kesempatan tersebut, beliau turut mengulas mengenai isu PTPTN dan pemotongan pinjaman Yayasan Terengganu yang melibatkan 9 mahasiswa di Mesir.


Speaker Dewan Undangan Negeri Kelantan, Us Nasaruddin Daud turut menyifatkan tuduhan UMNO itu sangat pelik.

“ Adakah orang yang ikut Al-Quran itu sesat” soal beliau

“ Yang sesat orang lawan hukum Allah. Allah berfirman: “ sesiapa yang derhaka kepada Allah dan Rasul, maka mereka sesat dengan kesesatan yang amat jelas dan nyata”. Ini yang dinyatakan oleh Allah. Tiba-tiba mereka kata kita sesat. Mereka sesat tetapi mereka kata kita sesat”

Kemudian, beliau membuat satu perumpaan menarik sebagai bandingan terhadap kenyataan pemimpin UMNO itu.

“ Memang orang gila tidak akan mengaku dia gila. Dia kata kita gila. Pernah ada orang gila duk ngail dalam baldi. Bila orang tengok dia ngail dalam baldi, orang yang tidak gila tanya: mu main dalam baldi tu ada ikan ke? Dia (orang gila) tu jawab: mana ada ikan. Mu ni gila. UMNO serupa macam orang gila yang ngail dalam baldilah”

Kehadiran beliau ke Dungun kali ini turut mengulas beberapa isu nasional dan isu negeri Kelantan termasuk isu Petroleum.

0 comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails
 

Blog Archive

Hello

Pemuda Bersamamu v3 © 1429 Business Ads Ready is Designed by Ipiet and Ripped by SamarQondy