Thursday, July 2, 2009

Tautan Ukhuwwah DPPNT di Dun Sura.




Dalam usaha mendekatkan para pemuda kepada perjuangan Islam yang dibawa PAS,pihak Dewan Pemuda PAS Negeri Terengganu dengan kerjasama Dewan Pemuda PAS Kawasan Dungun telah mengadakan satu program 'Tautan Ukhuwwah bersama Ketua DPPNT dan DPPKD' baru-baru ini.

Program turun padang AJK DPPNT ini diserikan dengan acara perlawanan persahabatan bolasepak antara wakil dari DPPKD dan team pemuda Sura Utara yang dikenali dengan 'Bad Boy'.Ketua Pemuda PAS Terengganu, Ustaz Mohd Noor Hamzah antara yang turut berhempas pulas untuk memenangkan team DPPKD yang menerima saingan sengit dari pasukan lawan.





Antara AJK DPPNT yang turut hadir memberi sokongan di tepi padang ialah Ustaz Khalil Abdul Hadi dan Setiausaha DPPNT,Wan Faizul.

Program yang diadakan di padang bolasepak pantai di Pantai Teluk Lipat ini mendapat perhatian dari para pengunjung pantai tersebut yang menyebabkan sedikit kesesakan lalulintas di tapak program itu.





Selain program perlawanan persahabatan ini,program kuliah maghrib turut diadakan yang disampaikan sendiri oleh para AJK DPPNT di surau-surau terpilih di sekitar Dungun ini.

Pada sebelah malamnya pula, diadakan majlis dialog bersama Ketua DPPNT di Surau Haji Zainal Abidin,Sura Gate.
Program ini dimulakan dengan sesi taklimat dan taaruf dari AJK DPPNT.Seperti yang diduga, antara isu yang menjadi persoalan hangat dari pemuda ialah isu kerajaan perpaduan yang berjaya dieksploitasi oleh media massa kerajaan BN.













p/s : lagi gambar dalam blog pemuda Paka.

0 comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails
 

Blog Archive

Hello

Pemuda Bersamamu v3 © 1429 Business Ads Ready is Designed by Ipiet and Ripped by SamarQondy