Thursday, February 5, 2009

Dimana ada UMNO Disitu ada Rasuah


Oleh SamarQondy

 UMNO-BN pada hari ini berada dalam keadaan terdesak dengan tindakan mereka membawa masuk 2 orang yang sedang didakwa dengan peruduhan rasuah. Perkara ini diakui oleh Mantan Perdana Menteri dan Presiden UMNO, Tun Dr Mahathir Mohamad didalam kenyataannya hari ini.

“Dua wakil rakyat dituduh rasuah. Jika anda bawa masuk orang yang rasuah sebelum mereka didapati bersalah, ia tidak akan meningkatkan kualiti parti. Jika mahu menerima orang yang berhasrat menyertai parti kita, perlu ketahui kualiti orang itu,” katanya.

Media yang dikongkong kerajaan terus memainkan peranan memalu gendang kononnya Negeri Perak selayaknya dikuasai oleh BN. Sementara dalam waktu yang sama Pengerusi Perhubungan UMNO Perak, DS Najib Abd Razak cuba mencuci imej dan membela pengkhianat lompat parti.



Sedikit masa dahulu UMNO dengan sekerasnya menolak aktiviti lompat parti dan dalam waktu yang sama skandal rasuah daripada peringkat pimpinan hingga akar umbi begitu memeningkan kepala 'Guru Disiplin' UMNO. Apakah isu lompat parti ini sengaja diketengahkan semata-mata untuk mengaburi mata rakyat akan kebobrokan moral UMNO?

UMNO sekarang ini seumpama 'tong taik' yang sedia menerima sisa buangan yang membusuk semata-mata untuk menebus imej dan maruah yang terkoyak rabak gara-gara PRK Kuala Terengganu dan Permatang Pauh.

Sengaja atau tidak, yang pastinya UMNO dan rasuah memang layak diibaratkan bagai 'Isi Dengan Kuku'. Automatisnya orang terlibat dengan juga akan mendekat dan mesra dengan UMNO.

Rasuah = UMNO

Layari : http://pemudabersamamu.blogspot.com

0 comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails
 

Blog Archive

Hello

Pemuda Bersamamu v3 © 1429 Business Ads Ready is Designed by Ipiet and Ripped by SamarQondy